dilluns, 8 de març de 2021
  
 
GRUP CST > Qui som > Àrea institucional > Comunicació i premsa

Comunicació i premsa

  Notícies / Recull de premsa
  Logotip i marca gràfica
  Visites escolars

Notícies / Recull de premsa

Unitat de Mediació Sanitària del Consorci Sanitari Terrassa

Unitat de Mediació Sanitària del Consorci Sanitari Terrassa


Terrassa, 21 de gener de 2021. Avui és el dia europeu de la mediació i en commemoració a aquesta data des de la Unitat de Mediació us volem fer arribar la tasca que realitzem amb molta il·lusió des de fa setze anys aquí al Consorci Sanitari de Terrassa per expandir el coneixement entorn aquesta disciplina encara prou desconeguda a escala social.

El projecte de Mediació Sanitària que va néixer al 2004, es va crear amb l’objectiu de donar suport als professionals i usuaris del sistema sanitari català. El 2005 s’hi va sumar el Consorci Sanitari de Terrassa creant la Unitat de Mediació Sanitària (UMS) en el ferm compromís de millorar el seu dia a dia i promoure espais de diàleg i convivència més humans, fluids i saludables. La seva màxima aspiració és facilitar que la felicitat sigui una de les fites a aconseguir en el nostre entorn de treball promovent vides laborals més plenes i realitzades.  

Els sistemes de mediació que fem servir a la UMS són uns mètodes de prevenció i resolució de conflictes on l’eina bàsica és la comunicació. Els principis mediadors que guien el nostre treball són la confidencialitat, la voluntarietat, el respecte de totes les parts i la neutralitat del mediador. En aquest espai els professionals troben les eines per gestionar els seus conflictes i/o inquietuds des d’una visió constructiva i col·laborativa, el que els facilita un canvi en les seves relacions i/o un enfocament més conciliador i integrador amb els mateixos valors i el context en què es troben. El que en termes col·loquials vindria a ser, ajudar-los a no fer-se mala sang amb el que els passa aprofitant les adversitats per aprendre de les experiències viscudes.

A títol informatiu l’activitat de mediació habitual és de 20 casos anuals aproximadament, amb atenció mitjana d’entre 100 i 200 d’usuaris tractats. Aquest darrer any s’han atès 120 usuaris i s’han gestionat 21 casos entre intervencions individuals, conjuntes i d’equips. Amb tècniques que passen des del Procés Clàssic de Mediació, al Speed Focus, el diagnòstic situacional, el coaching individual, directiu i/o d’equip entre d’altres. La finalitat és adaptar-se en cada moment a les necessitats del cas concret creant espais de diàleg, on les parts puguin expressar-se amb tota llibertat i trobar nous recursos per funcionar en les seves interaccions diàries.

La comunicació, les inquietuds, les emocions, les necessitats, el què, el per a què, el qui i el com són claus dins d’un procés de mediació per arribar a una recontextualització de la situació que afavoreixi una transformació del conflicte o situació que està limitant a les persones a conviure millor.

Actualment amb el context de la Covid-19 ens trobem amb un repte afegit on el cansament, l’estrès i l’acumulació d’hores de treball en condicions, molts cops, no del tot òptimes, són factors que poden posar en joc l’equilibri de les relacions i de les dinàmiques constructives d’equip.

Si ho necessites, tu també pots demanar els nostres serveis, la Unitat està a disposició de qualsevol professional de la casa i dels usuaris, en aquests últims casos quan es detecten temes de relació que comprometen la correcta atenció sanitària.

No esperis a viure una situació de conflicte, et convidem a treballar amb nosaltres també per potenciar els propis recursos i el foment d’una millor relació amb el teu equip.

(<)
 
disseny Ingenia amb tecnologia Icnea